Rampyssel...

Idag har det pysslats i garaget.
Mina nya ramar har trådats.
Sedan lägger jag en vaxplatta över trådarna.
Den smälter jag fast med en elgrunka som värmer ståltråden.
Nu har jag 30 norska ramar redo för bina. De kommer få ett par var som är slungade från i somras, så det är lite gotte kvar i dem.
De ramarna hade förresten läckt lite honung som hade droppat ner på tomma ramar jag hade under. Honungen drar ju till sej fukt och då hade den blivit lite rinnig. Så till hösten ska jag försöka komma ihåg att lägga lite mer papper emellan lådorna så honungen inte rinner igenom.

Kommentarer
Postat av: Irene

Ja, det är mycket att tänka på.

2012-04-26 @ 21:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0