Hälsade på...

de små bina lite snabbt häromdagen. Man kan ana att de börjar tycka att det är lite kyligt, för de börjar kura ihop sej lite mer där inne.
Idag ska jag behandla mina småttingar här hemma med oxalsyra. Det är för att få bort de små elaka varroakvalstren. 
Jag var på bitorpet i söndags och hämtade min ranson, och sen åkte jag till mina föräldrar och behandlade bina där direkt. Så nu är de helt klara för vintern :)

Sen fick jag ett organiseringsryck!
Jag gick igenom alla mina skattlådor och ramar och sorterade och märkte upp vilka som innehåller tomma ramar, utbygda ramar, slungade ramar eller inga ramar alls.
Det är helt hopplöst att försöka komma ihåg annars. 
Jag kände mej riktigt nöjd och duktig när jag var klar :)


Kommentarer
Postat av: Irene

Du har all anlednig att känna dig duktig!

2011-11-02 @ 22:39:02
URL: http://www.indecernos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0