Tvångsförflyttning...

blev det idag! Fru Blå verkade fortfarande inte ha några planer på att självmant utnyttja undervåningen, så i samråd med min coach flyttade jag ner den ram hon gick på och två till som var mycket täckt yngel på. Sen bäddade jag om dessa ramar med fina utbygda ramar som jag hoppas hon uppskattar.
Nu hade de nästan tre fulla ramar med honung där uppe. Men de fick ju några tomma från undervångingen att jobba vidare med nu.
Det är riktigt blåsigt idag, och de stackarna får kämpa på ordentligt för att flyga hem sin last efter besök hos blommorna. 
Hela gräsmattan är full med lysande gula mumsiga maskrosor, och det verkar bina uppskatta.
Efter ca femtioåtta försök så lyckades jag få till ett par bilder som blev rätt ok.

mums...
mellan två jobb...
Här kommer även en bild på mitt bi-skåp. Det är ett gammalt köks-högskåp som vi fick av Emmas pappa. Med lite ny inredning så blev det helt perfekt för diverse bi-prylar :)

Kommentarer
Postat av: Andreas

En annan möjlighet är att byta plats på lådorna, för att få drottningen att utnyttja kakor i nedre lådan. Snart har bina fyllt båda lådorna med yngel!

2011-05-23 @ 22:28:31
URL: http://bisyssla.blogspot.com
Postat av: Irene

Dom verkar i alla fall vara duktiga på att jobba, era små bin. Det blev ju jättebra med det skåpet.

2011-05-28 @ 17:25:11
URL: http://www.indecernos.se
Postat av: Lillen

bädda? med träramar? låter hårt ;)

2011-05-31 @ 20:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0