Titta vem jag hittade!

Det är ju Christer Lindarw som traskar runt och visar upp sin fina målning :)  

Jag har plockat några ramar till slungning idag, och när jag gick igenom den vita fruns samhälle så dök den här herren upp. 
Det är jättemycket täckt yngel, larver och ägg i hennes kupa, så det bör ju bli ett bra samhälle att vintra in. Dock kunde jag inte sno någon honung från henne, för det var ju barnkammare på alla ramar i stort sett.
Men det blev några ramar från fru Blå iallaf. Spännande att se hur mycket det blir.
När ramarna är urslungade så ska jag sätta dem i bottenlådan och spärra ner tanten där, så bör det bli en hel del honung till att slunga sedan när alla yngel har krupit ur.

I våras sådde jag gurkört i en rabatt. Jag trodde inte de blev så stora... men det blev de, och nu är hela rabatten översollad med gurkört. Men bina är glada iallaf. Det surrar som tusan där när vädret tillåter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0