Lite elak...

kände jag mej när jag hälsade på bina idag. Jag läste nämligen på biforumet på alternativ.nu, att om man vill att bina ska bära upp honung som de har täckt nere i yngelrummet typ så kan man rispa den så att locken förstörs. Enligt den skribenten så skulle detta funka jättebra. 
Så nu har jag testat lite och rispat sönder honungen på de ställen där jag tyckte att de hade onödigt mycket. Sen får vi vänta och se om de bär upp det i skattlådan, eller om de bara reparerar skadorna... Intressant.

Nu i eftermiddag var det bra ös på dom. Det är snudd på trångt i flusteröppninen när alla ska ut och in :)

Måste försöka klippa ner gräset framför kupan hos fru Blå. Det är värsta slalombanan för de stackarna när de ska in.


Skytteltrafik hos den vita damen oxå.
Honungen som jag ympade har börjat stelna fint. Den fick ett klart godkänt av mina föräldrar som fick bli försökskaniner. 
Så nu kan jag snart börja sälja lite med :)
I princip all honung från första slungninen har jag gett bort till nära och kära. Det är ju kul om alla som vill får smaka. Och sen kanske det är nån som vill köpa mer framöver.

Kommentarer
Postat av: Lillen

Har "rispningen" funkat?

2011-08-02 @ 21:37:06
Postat av: Carina

Nja... läs senaste inlägget.

2011-08-03 @ 11:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0