Lars-Åke "Babsan" Wilhelmsson och Christer Lindarw...

släng er i väggen!   För här kommer en äkta drag queen!
Eller faktiskt två egentligen. Får väl helt enkelt döpa dom till Babsan och Lindarw :)
Detta är alltså mina övningskandidater inför drottningmärkningen. Två helt oskyldiga och väldigt skeptiska drönare fick ställa upp och bli drottningar för en stund.
Jag har ju bara kollat på en gång när min coach märkte en drottning. Så lite nervöst var det allt.
Men jag blev hyfsat nöjd med resultatet så jag tänkte att det var lika bra att ge sej på den riktiga drottningen oxå.
Det är drottningen i mitt delade samhälle som står på tur alltså.
Först kollade jag så hon hade börjat lägga ägg, och det hade hon :)
Sen hittade jag henne rätt snabbt. Hon är rejäl och bred om rumpan, så hon blir nog en bra mor ;)
Infångandet var oxå lite nervöst eftersom jag är rädd att råka klämma ihjäl henne. Men jag fångade in henne och det följde med ett par småtjejer oxå som sällskap.
Ja... en vit prick fick hon, men jag tror att Babsans och Lindarws prickar blev snyggare. Märkt är hon iallaf nu.
Tjejerna tyckte att hon blev fin och var jätteglada när hon kom tillbaka.
Man ser hur uppvaktad hon blir av bina som bildar en ring kring henne. De putsar och gullar med henne.
Om ett par dagar när vädret tillåter så ska jag måla drottninen hos mina föräldrar oxå. Men jag tänkte tajma in det så att pappsen kan vara med och ta lite bilder oxå. Det är inte helt lätt att få till det med mobilkameran mitt bland alla bin och honungskladd ;)

Kommentarer
Postat av: Annica

Vad duktig du är!!! William ÄLSKADE din honung :) Kram!

2011-07-04 @ 17:42:50
Postat av: Carina

Kul att han gillade den :) Då ska jag fortsätta att langa till han ;) Kram!

2011-07-04 @ 21:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0