Jag håller tummarna...

för att honungen ska bli len och lagom fast i konsistensen. Jag rörde nämligen i ympen i resten av honungen idag och tappade upp på burkar.
Vilken härlig känsla det är att se alla de där guldgula burkarna och veta att det kommer från naturen runt knuten :)  Med hjälp av mina snälla små hårt arbetande bin såklart.
Jag gissade ganska rätt, det blev så gott som 10 kilo. Det felade bara en halv burk ungefär.

Vädret är lite si och så. Det har varit mulet hela dagen och regnet har hängt i luften. Så det är ju inte full fart på bina utomhus direkt. Men vi har en växt i trädgården som de verkar vara helt galna i! Förutom gurkörten då. Jag vet inte vad den heter, men det är alltid ett konstant surrande av bin, humlor och mänder av olika blomflugor.


Sen hoppas jag att de hittar massa sånahär:

Ljungen som precis börjat blomma här i vägkanterna. Det är ju lite tuvor här och där vad jag har sett, men jag hoppas att det finns mer i våra mossemarker omkring.

Kommentarer
Postat av: Berth

Vad har du fått tag i så snälla bin och produktiva.

2011-07-23 @ 18:15:53
Postat av: Carina

Ja du... De kommer från en väldigt bra uppfödare i Hagelstorp ;)

2011-07-24 @ 16:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0