En vit prick...

till blev det idag. Det var samhället ute hos mina föräldrar som skulle få sin drottning märkt. Den här gången fick mammsen dra på sej bi-jackan och vara med och plocka i kupan.
Pappa stod beredd med kameran intill oxå.
Märkningen blev riktigt bra denna gången. Snyggaste pricken hittills tror jag :)
Det var en riktigt sprallig drottning och jag hade fullt sjå att försöka få tillbaka henne på ramen. Hon tog en liten sväng runt på min hand först innan jag lyckades få ner henne.
Bina har bott där i tre dagar nu och de hade börjat bygga ut en del. Vädret var lite grått idag, men det var ganska varmt och en del bin som kom tungt lastade tillbaka till kupan. De hade gott om pollen och nektar på sina ursprungliga ramar, men även börjat lägga lite nektar i de nygjorda cellerna. 
Här kommer ett rejält gäng bilder som pappa har tagit. De första är från i fredags när bina anlände hos mina föräldrar, och sen kommer några från idag när vi märkte drottningen. Alla foton här är alltså tagna av Janne Pettersson:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0