Det var en utmaning...

att klippa gräset idag. Vi har ganska gott om vitklöver som blommar i gräsmattan just nu, och de är rätt poppis hos bina. Så det fick bli slowmotion-klippning där det var som mest blommor för att de små bina skulle hinna undan mördarmaskinen.

Jag tittade även till kupan hemma hos mina föräldrar som hastigast. Bara lyfte på locket lite och hejade på dom. Dom jobbar och sliter där med, men bygget går inte så snabbt. Fast de bygger nog det utrymme de behöver, för det har ju inte hunnit bli så många bibebisar än. Men när de blir fler så bygger de nog mer.

Sen gav jag en del av den utskurna honungskakan till syster Lillen, och det var uppskattat! Både av henne och av lilla J, som dock åt både honung och vax :s    Ja, ja... det är säkert ingen fara i små mängder ;)

Kommentarer
Postat av: Lillen

Alvin gillade det med, men jag petade bort vaxet till honom. Jonas var inte jätteförtjust - så då blev det mer till mig å Josefine :)

2011-07-10 @ 21:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0