Idag har ramarna...

fått vaxmellanväggar.

Det var inte så svårt som jag trodde. Hade fått låna en jättebra el-grunka som värmde till trådarna så att vaxet smälte ner. Jag misslyckades faktiskt bara med en enda.
Så nu luktar det härligt gott av bivax i garaget :)
Jag har totalt 30 stora ramar klara och 40 halva ramar. Det borde räcka denna gången.
Sen har jag börjat måla skattlådorna oxå. Alla ska bli lika fint blåa som vårt hus.
Här ser man förvandlingen...
Bina har varit ute och flugit som tokar idag, trots att det har blåst massa. Och det lönade sej för dom! De kom hem med massa stora klumpar av ljusgult pollen.
Hoppas det blåser lite mindre imorgon så ska jag försöka undersöka matläget i kupan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0